|
Néhány olyan dolog, ami a Magyarországról kiutazóknak
érdekes/furcsa lehet elsőre.
Forrás:[ANIKO DESIGN VILÁGA tanúlmányai alapján.]
Helyi angol szleng: Főleg a vidéki területekre igaz, hogy az angolnak egy
szlengel teli változatát beszélik, mely igen jó fület
kíván, azonban egy idő után meg lehet szokni.
Mindenkinek érdemes a Mate szócskát a fejébe vésni aki
kiutazik. (mate=pajtás, haver) Az ausztrálok ezt a
szót gyakorlatilag a nevek helyett használják,
és mindenkit mate-nek szólítanak.
Autós közlekedés:
Magyarországon hozzá vagyunk szokva, hogy a
sebességkorlátozások egyfajta „ajánlott" sebességet
jeleznek, és a forgalom ritmusa jóval gyorsabb, mint
a megengedett legnagyobb sebesség.
Ezzel szemben Ausztráliában keményen büntetik a
sebesség túllépést, és a vezetők nagy része be is
tartja a korlátozásokat. A rendfenntartók fix
traffipaxokkal, illetve folyamatos megfigyeléssel
tartják kordában a forgalom hömpölygő tömegét.
Másik érdekesség a sebességkorlátozással kapcsolatban,
hogy a határok is máshol vannak. Autóúton, autópályán
110 km/h lakott területen belül 60km/h.
További érdekesség a kinti közlekedéssel kapcsolatban,
hogy Magyarországgal ellentétben van egy megengedett
alkoholszint, mely 0,05%.
Életmentők:
Mivel az Ausztrál strandokon lényegesen több veszélylehetőség
van, mint egy földközi tengeri strandon, ezért nem meglepő,
hogy majdnem minden strandot életmentők biztosítanak. Igen
igen olyanok, mint a Bay Wachban, bár David Hasselhoffot, vagy
Pamela Andersont ne keressük.
Az életmentők figyelnek a strand állapotára, az aktuális
veszély forrásokra, melyek eredhetnek a nagy hullámzástól,
medúzáktól vagy egy strandra tévedt cápától.
A biztosított strandokon általában ki van tűzve két jól
látható sárga, piros zászló, és az úszni vágyók ezek között
úszhatnak biztonságosan. Ezt a területet biztosítják az életmentők.
Az életmentők nem egész nap tartózkodnak a strandon, csak a
fő időszakban, mely strandonként változhat, azonban mindig
fel van tüntetve, hogy mikor kezdik, illetve fejezik be munkájukat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|